Duurzaam gebruik

Duurzaam gebruik Duurzaamheid gaat over het evenwicht tussen mensen, milieu en bedrijf. Het is een verdelingsvraagstuk waar iedere gebruiker van grondstoffen en eindproducten mee van doen heeft. Zorgvuldig en bewust gebruik zijn kenmerken van duurzaamheid. Daar horen afvalreductie en hergebruik bij. Voorbeelden van hergebruik zijn recycling en Cradle to cradle. Als ontwerpers kunnen wij zeker veel invloed uitoefenen op gebruik van basis materialen van producten en verpakkingen. gebruik geen plastic meer en gebruik gerecyceld papier en karton en gebruik groene…

Read More

UI versus UX

UI versus UX: Wat is het verschil tussen gebruikersinterface en gebruikerservaring? Op het meest eenvoudige niveau is de gebruikersinterface (UI) de reeks schermen, pagina’s en visuele elementen, zoals knoppen en pictogrammen, waarmee een persoon kan communiceren met een product of service. Gebruikerservaring (UX), aan de andere kant, is de interne ervaring die een persoon heeft wanneer deze interactie heeft met elk aspect van de producten en services van een bedrijf. Het komt vaak voor dat mensen deze termen door elkaar…

Read More

Wat is branding?

Wat is Branding? Branding is het vermelden van een merknaam, bedrijfsnaam of logo met als doel de bekendheid ervan te vergroten. Deze vorm van marketing is niet zozeer bedoeld om het publiek aan te zetten tot actie maar meer om brand value op te bouwen en andere marketingactiviteiten te ondersteunen. Branding is bouwen aan je merk. Eén vorm van branding is merchandising: fysieke producten waarop het logo wordt geprint, gegraveerd of geborduurd. Dit kunnen promotieartikelen zijn zoals pennen, kleding, sleutelhanger…

Read More

Less is moore anno 2019

Less is moore anno 2019 Bestekend letterlijk: ‘minder is meer’, hoe simpeler, des te beter; minder overdadig, des te beter het product; eenvoud is te prefereren boven overdaad. Oorspronkelijk door de Duitse architect Ludwig Mies van der Rohe (1886-1969) gebruikt als uitgangspunt voor het zogeheten minimalistisch design. We speken dan over ‘Modernisme’ of ‘Functionalisme’ ‘Modernisme’ of ‘Functionalisme’ Volgens de deze visie moet de vormgeving van een product voortvloeien uit de functie: ‘Form Follows Function’. De opvatting werd in het begin…

Read More

Het verschil tussen een native-app, web-app of hybride-app of een progressive-app.

Het verschil tussen een native-app, web-app of hybride-app of een progressive-app. Tegenwoordig is een smartphone en/of tablet niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. We swipen heel wat af tegenwoordig.  Het gebruik van deze apparaten neemt sterk toe en de behoefte om gebruik te maken van de mogelijkheden van mobile marketing stijgt daarmee ook. Hieronder leggen we het verschil uit tussen deze opties en maken we een opsomming van de voor- en nadelen. Native app, webapp of hybride app…

Read More

Thought Leadership een holle marketing term?

Thought Leadership een holle marketing term? Thought leadership een van die termen die tegenwoordig vaak de revue passeren. Wat is het? een lege huls of echt iets waar je als organisatie iets aan hebt? Laten ik beginnen met Thought leaders zijn personen, bedrijven of organisaties die binnen hun vakgebied een leidende en onderscheidende positie innemen. Bedrijven en organisaties proberen een autoriteit te worden op bepaalde kennisgebieden. Personen en organisaties die zichzelf het predicaat thought leader opplakken geven aan een vooruitstrevende,…

Read More

De 8 soorten graphic design

De 8 soorten graphic design Grafisch ontwerp maakt gebruik van visuele composities om problemen op te lossen en ideeën te communiceren via typografie, beeldspraak, kleur en vorm. Er is niet 1 manier om dat te doen, dat is de reden er verschillende soorten grafische ontwerpers zijn, elk met hun eigen specialisatie. Hoewel ze elkaar vaak overlappen, vereist elk type grafisch ontwerp specifieke vaardigheden en ontwerptechnieken. Veel ontwerpers zijn gespecialiseerd in een enkel type; anderen richten zich op een reeks verwante,…

Read More

5 stappen van design thinking

5 stappen van design thinking Design Thinking is een methodologie die gebruikt wordt om problemen op te lossen. De Design Thinking Methode is bij uitstek geschikt voor het oplossen van zeer complexe problemen. De mens staat centraal binnen de methodiek door problemen steeds vanuit menselijke behoeften te definiëren. Er worden oplossingsrichtingen bepaald met brainstormsessies. Daarna wordt er een prototype gemaakt en getest in de praktijk. 1. Empathy (empathie)   De eerste stap in het design thinking proces heet empathie. Je…

Read More

Over Xbase
Xbase is een eenmanszaak en verzorgd corporate design en visuele communicatie, media vormgeving. Mijn streven is een wezenlijk verschil te maken voor al uw merken en labels. Graphic Design is natuurlijk van groot belang voor al uw uitingen.

Interesse?
Mail naar info@xbase.nl
Of bel 0614562246

 

Xbase
KvK-nummer 75149737
T: 0614562246
W: info@xbase.nl