Social Advertising

De meerwaarde van online banners en (display) advertising voor jouw marketingstrategie.

Display advertising is een vorm van reclame die getoond wordt op een website. Het is een effectieve oplossing voor het verspreiden van bijvoorbeeld banners (afbeeldingen en teksten of videobanners). 

Display adverteren kan verschillende doelen hebben en met een verschillende insteek worden benaderd:

  • Wil je meer algemene naamsbekendheid en jouw bedrijf een boost geven?
  • Heb je een specifieke doelgroep waaraan je jouw nieuwe product, dé topper / aanbieding van de week wil laten zien?
  • Ga je een campagne opzetten om bezoekers die op je website zijn geweest te retargeten?

Display advertising kan prima werken als ‘missing piece of the puzzle’ in het grotere geheel en kan, afhankelijk van de behoefte, zelfs ingezet worden op meerdere plaatsen in de sales funnel. Het creëren van naamsbekendheid (see), het aanbieden van jouw product aan een specifieke doelgroep om deze tot actie te laten overgaan (do) of zelfs voor het opnieuw benaderen van bestaande klanten of potentiële klanten waarmee een zekere vorm van interactie is geweest en van hen een (loyale) klant maken (care). 

Advertentievormen binnen de nieuwe media

Een tekst die linkt naar de website van de adverteerder kan worden aangeklikt. Veelal is de tekst een enkel woord of een webadres.
Banner
Dit is een balk over nagenoeg de hele breedte van het beeldscherm boven aan de pagina. Kent eventueel doorklikmogelijkheid.
Skyscraper
Een verticale banner aan de linker- of rechterkant van de website.
Expandable banner
De banner wordt automatisch vergroot zodra de websitebezoeker met zijn cursor over de banner komt.
Button
Dit is een kleine banner en is daardoor gemakkelijker in te passen op een website.
DHTML
Advertentie op een website die zich over het beeld van de website plaatst. Dit beeld kan na enkele seconden verdwijnen of gesloten worden door actieve ingreep (‘klik op sluiten’) van de websitebezoeker.
Interstitial
Dit is het beeld dat bij een websitebezoek voorafgaand aan de verdere content wordt getoond. Daarmee is het vergelijkbaar met een billboard op televisie waarbij sponsoren van een tv-programma zijn opgenomen.
Splash
Dit is vergelijkbaar met een interstitial, maar verdwijnt pas wanneer de websitebezoeker erop heeft geklikt.
Nieuwsbrief
Advertentie in een e-zine of digitale nieuwsbrief.
Ingezonden Mededeling (I.M.)
Bij een IM wordt de commerciële uiting geïntegreerd opgenomen in de redactionele omgeving. Vaak valt erboven ‘advertentie’ te lezen. De uiting linkt door naar de site van de adverteerder.

 

Streamspot
Dit is een commercial die voorafgaand aan een internetfilmpje of livestream wordt vertoond. Ook zijn hier interactieve reclames mogelijk met zowel doorklikken alsook wegklikken.
Gesponsorde omgeving
Een rubriek/artikel op de website over het product van de adverteerder dat inhoudelijk aansluit op de verdere content van de website van het bedrijf dat deze mogelijkheid aanbiedt.
Dayvertising
Wanneer alle advertenties van een adverteerder zich richten op een bepaalde (feest)dag.
Sms
Aan de sms-berichten die vanuit het mediabedrijf worden verzonden kan een commerciële boodschap (bij wijze van zowel extra service aan de ontvanger als advertentie) worden gekoppeld.
Webvertorial
Hierbij wordt er gelinkt binnen de website van de partij die de advertentieruimte aanbiedt naar een uitgebreid artikel op dezelfde website waarin dan vervolgens gelinkt wordt naar de adverteerder. Deze advertentievorm heeft gelijkenis met een redactioneel artikel.

Hieronder vind je een overzicht van de bannerformaten voor alle belangrijke (social media) platformen in 2024. Van afmetingen voor je Linkedin-, Instagram- en Facebook content en nog veel meer.

Social Advertising

LinkedIn campagnes
Veld type (meestgebruikt)VereistenBestandgrootteBenchmarks
Single image vierkant1080×10805 mb (JPG, PNG)
  • CTR: 0,38%

  • Engagementrate: 0,69%

Single image staand1080×19205 mb (JPG, PNG)
  • CTR: 0,38%

  • Engagementrate: 0,69%

Single image liggend1200×6285 mb (JPG, PNG)
  • CTR: 0,38%

  • Engagementrate: 0,69%

Carrousel advertentie1080×10805 mb (JPG, PNG)
  • CTR: 0,65%

  • Engagementrate: 0,55%

Video advertentie vierkant

3 seconden tot 30 minuten (de meest succesvolle video’s zijn korter dan 15 seconden)

1080×1080 px

75 kb – 200 MB (MP4)
  • CTR: 0,48%

  • View through rate: 36%

  • CPC: $12,60

  • CPV: $0,17

Video advertentie liggend

3 seconden tot 30 minuten (de meest succesvolle video’s zijn korter dan 15 seconden)
1920×1080 px

75 kb – 200 MB (MP4)
  • CTR: 0,48%

  • View through rate: 36%

  • CPC: $12,60

  • CPV: $0,17

Video advertentie verticaal

3 seconden tot 30 minuten (de meest succesvolle video’s zijn korter dan 15 seconden)
1080×1920 px

75 kb – 200 MB (MP4)
  • CTR: 0,48%

  • View through rate: 36%

  • CPC: $12,60

  • CPV: $0,17

Video tumbnail (aanbevolen)zelfde formaat als video2 mb (JPG, PNG) 
AdvertentietekstOnder de 140 karakters1 tekst per visual 
Advertentie kopOnder de 70 karakters1 tekst per visual 

Best practices creative:
– Maak gebruik van felle (opvallende) kleuren in de afbeeldingen
– Maak gebruik van ‘verrassende photos’. Vermijd stockfoto’s zoveel mogelijk en zorg ervoor dat je afbeelding opvalt en niet verdwijnt in een zee van gelijkheid.
– Werk met afbeeldingen met ‘autentieke mensen’. Hierdoor wordt de afbeelding minder als ‘advertentie’ ervaren.
– Zorg voor consistentie in je uitingen om de merkherkenning te versterken
– Maak gebruik van verschillende adsfomatten (video, afbeelding, carrousel).
– Video advertenties zorgen voor de meeste engagement
 -Maak gebruik van 4 tot 5 advertenties tegelijk
– Maak zowel gebruik van video, afbeelding en carrousel ads.

Best practices ad copy:
– Maak de tekst duidelijk, specifiek, kort (to the point) en meeslepend.
– Maak gebruik van hashtags in de advertentie tekst
– Spreek direct de lezer aan door ‘jij’ te gebruiken in de tekst
– Plaats de url van de landingspagina ook in de copy
– Benoem pijnpunten waar jij de oplossing voor hebt
– Negatieve framing: Het beperken van verlies kan geloofwaardiger zijn dan het vergroten van de winst.

Best practices video ads:
– Laat de belangrijkste boodschap in de eerste 5 seconden zien. Begin met een cliffhanger.
– De meest succesvolle video’s zijn onder de 15 seconden
– Maak gebruik van ondertiteling

Facebook / Instagram

Type plaatsingFormaatBestandstypeBestandgrootteDuur
Single Image1080×1080JPG of PNGMax 30MB 
Single Image1080×1920JPG of PNGMax 30MB 
Video1080×1080MP4, MOV of GIFMax 4GBTussen de 10 en 25 sec
Video1080×1920MP4, MOV of GIFMax 4GBTussen de 10 en 25 sec
Carrousel ads

1080×1080

JPG of PNGMax 30MB 
Carrousel ads

1080×1920

JPG of PNGMax 30MB 
Carrousel ads

1080×1080

MP4, MOV of GIFMax 4GBTussen de 10 en 25 sec
Carrousel Ads1080×1920MP4, MOV of GIF Max 4GBTussen de 10 en 25 sec
Collection Ads1080×1080JPG of PNG Max 30MB 
Collection Ads1080×1920JPG of PNG Max 30MB 
Collection Ads1080×1080MP4, MOV of GIF Max 4GBTussen de 10 en 25 sec
Collection Ads1080×1920MP4, MOV of GIF Max 4GBTussen de 10 en 25 sec

Best practises copy
Single image ads, video ads, carrousel & collection ads:
– Primaire tekst: 150 karakters
– Kop: 40 karakters
– Carrousel kop: 45 karakters
– Description: 30 karakters
– Carrousel Description: 20 karakters

Meer tekens is toegestaan, maar dan wordt het afgebroken. Best practices is om binnen de 150 karakters te blijven zodat de doelgroep niet op ‘meer weergeven’ hoeft te klikken.

Best practises designs
– Geen stockfoto’s maar ‘echte’ fotografie
– Duidelijke CTA
– Gebruik een video tussen de 5 en 15 seconden. Brandmovies mogen wel langer duren.
– Maak gebruik van opvallende (afstekende) kleuren t.o.v. tijdlijn.

Best practices video ads:
– Simpele vlogs
– Laat de belangrijkste boodschap in de eerste 5 seconden zien. Begin met een cliffhanger.
– De meest succesvolle video’s zijn onder de 15 seconden
– Maak gebruik van ondertiteling
– Flitsend branding beeld (voorbeeld OLVG brandmovies)

Pinterest

Type plaatsingFormaatBestandstypeBestandgrootte
Single Image1000×1500JPG of PNGMax 20MB
Video1000×1500MP4Max 2GB
Carrousel Image ads1080×1080 of 1000×1500JPG of PNGMax 32MB

 

Best practises copy
– Zet sfeerfoto’s in. Hoe echter hoe beter. Focus op inspiratie
– Zorg dat het accent van de foto op je product/de service ligt
– Geen opgemaakt designs. Zet je product centraal binnen de pin. 
– Breng je logo niet te groot/opvallend in beeld
– Breng context aan in je pin. Dit kan door middel van tekst. 

Snapchat

Type plaatsingFormaatBestandstypeBestandgrootte
Single Image1080×1920JPG of PNGMax 20MB
Single Video1080×1920MP4Max 2GB
Colllection Ads header1080×1920JPG of PNGMax 32MB
Colllection Ads carrousel 1080×1080JPG of PNGMax 32MB

 
Best practices creatives:
– Maak gebruik van felle (opvallende) kleuren in de afbeeldingen
– Maak gebruik van ‘verrassende photos’. Vermijd stockfoto’s zoveel mogelijk en zorg ervoor dat je afbeelding opvalt en niet verdwijnt in een zee van gelijkheid.
– Werk met afbeeldingen met ‘autentieke mensen’. Hierdoor wordt de afbeelding minder als ‘advertentie’ ervaren.
– Zorg voor consistentie in je uitingen om de merkherkenning te versterken
– Maak gebruik van verschillende adsfomatten (video, afbeelding, carrousel).
– Video advertenties zorgen voor de meeste engagement
– Maak gebruik van 4 tot 5 advertenties tegelijk
– Maak zowel gebruik van video, afbeelding en carrousel ads.

TikTok

Type plaatsingFormaatBestandstypeBestandgrootteDuur
Single Video1080×1920MP4, MOV, MPEG, AVI<500MB5-60 seconden
Single Image1200×628JPG, JPEG, PNG<100MB 
Carrousel ads1080×1080JPG, PNG<500KB 
Colllection Ads carrousel 640×640JPG of PNGMax 32MB 

 
Best practices:
– Onder de 15 seconden
– Zorg dat ondertiteling en tekst binnen het kader past. Gebruik de TikTok overlay om dit te voorkomen.
– De video moet (achtergrond)muziek hebben
– Upload in zo’n hoog mogelijke resolutie. Vermijd troebele beelden en gecomprimeerde video’s
– Stem de video op de doelgroep af m.b.t. taal.
– Video moet in lijn zijn met je merk. ‘Serieuze merken’ moeten serieuze advertenties maken. Trendy merken trendy ads, etc.
– Bij producten: Laat zien hoe mensen de producten gebruiken binnen de video.
– Houd de inhoud kort. Less is more.
– Maak verschillende video’s om vanaf het begin te ab-testen.

Best practices copy:
App or brandname
– 1 – 40 karakters
– Geen emojis in merknaam
– Interpunctie en spaties gelden ook als een karakter

Ad description
– 1 – 100 karakters
– Geen emojis in tekst
– Geen hashtags in tekst

Zorg dat de context van de advertentie in de video zit en niet in de tekst. In de video kan overigens wel tekst worden toegevoegd.

Digital Advertising (SEA)

Performance Max assets

Veld typeVereistenAantal
Kop30 karakters, ten minste 1 met 15 of minder3-5
Lange kop90 karakters1-5
Beschrijving90 karakters, ten minste 1 met 60 of minder2-5
Bedrijfsnaam25 karakters1
Landscape afbeelding(1:91) 1200×628 aanbevolen, 600×316 minimaal, 5120kB max bestandsgrootte1-20
Vierkante afbeelding(1:1) 1200×1200 aanbevolen, 300×300 minimaal, 5120kB max bestandsgrootte1-20
Vierkante afbeelding (2)(1:1) 300×300 minimaal, 5120kB max bestandsgrootte1-20
Portrait afbeelding(4:5) 960 x 1200 aanbevolen; 480 x 600 min0-20
Vierkant Logo(1:1) 1200 x 1200 aanbevolen; 128 x 128 min; 5120KB max bestandsgrootte1-5
Landscape logo(4:1) 1200 x 300 aanbevolen; 512 x 128 min; 5120KB bestandsgroote0-5
Youtube videohorizontaal (16:9verticaal (9:16) of vierkant (1:1), >=10 seconden in lengte (15 en 30 sec aangeraden)0-5 (wel aanbevolen om te doen, anders maakt Google er automatisch 1 aan)
HTML 5320×480 of 480×320Niet verplicht

Smart Shopping assets

Veld typeVereistenAantal
Korte kop25 karakters1
Lange kop90 karakters1
Beschrijving90 karakters1
Bedrijfsnaam25 karakters1
Landscape afbeeldingLiggend (1,91:1): 1200 × 628 (min. vereist: 600 × 314, max. bestandsgrootte: 10240 KB)1-20
Vierkant logoZie Merchant Centre1
Landscape logo Zie Merchant Centre0-5
Youtube videohorizontaal, verticaal, or vierkant, >=30 seconden in lengteNiet verplicht
HTML 5320×480 of 480×320Niet verplicht

Microsoft Multimedia Ads

Veld typeVereistenAantal
Korte kop30 karakters15
Lange kop90 karakters5
Ad text90 karakters5
AfbeeldingenRatio: 1.91:1, 1:1, 1:2 and 4:116

 

Microsoft Audience Network

Veld typeVereistenAantal
Korte kop30 karakters15
Lange kop90 karakters5
Ad text90 karakters5
Bedrijfsnaam25 karakters1
Afbeelding1.91:1 (Recommended: 1200×628 or higher Minimum: 703×368 ) 
Afbeelding1.78:1 (Recommended: 1200×674 or higher Minimum: 624×350) 
Afbeelding1.72:1 (Recommended: 1200×698 or higher Minimum: 300×174) 
Afbeelding1.69:1 (Recommended: 1200×710 or higher Minimum: 622×368) 
Afbeelding1.55:1 (Recommended: 1200×774 or higher Minimum: 300×194) 
Afbeelding1.5:1 (Recommended: 1200×800 or higher Minimum: 300×200) 
Afbeelding1.33:1 (Recommended: 1200×902 or higher Minimum: 100×75) 
Afbeelding1:1 (Recommended: 1200×1200 or higher Minimum: 300) 
Afbeelding0.93:1 (Recommended: 1116×1200 or higher Minimum: 311×3) 

 

Discovery Advertising (normaal)

Veld typeVereistenAantal
Korte kop40 karakters5
Beschrijving90 karakters5
Liggende afbeelding1200 x 628 (min. 600 x 314) Max. 5MB grootte3 – 6 (max 20)
Staande afbeelding960 x 1200 (min. 300 x 300) Max. 5MB grootte3 – 6 (max 20)
Vierkante afbeelding1200 x 12003 – 6 (max 20)
Logo1200 x 1200 (min. 128 x 128) Max. 5MB grootte1
Max. totaalaantal afbeeldingen: 20
Max. totaalaantal logo’s: 5 (transparante achtergrond is aanbevolen)

 

Display Advertising (carrouseladvertentie)

Veld typeVereistenAantal
Korte kop40 karakters5
Beschrijving90 karakters5
Kaartafbeelding1:1,91 (1200 x 628) of 1:1 (1200 x 1200)1-3
Logo1200 x 1200 (min. 128 x 128) Max. 5MB grootte1
Max. totaalaantal afbeeldingen: 10
Max. totaalaantal logo’s: 5 (transparante achtergrond is aanbevolen)
LET OP: Alle kaarten moeten dezelfde beelverhouding hebben

 

Google Ads beeldextensies

Let goed op de volgende regels waar je je aan moet houden:
– Geen tekst of grafische overlay. Gebruik niet teveel witruimte
– Geen collage
– Geen wazige of onduidelijke afbeeldingen
– Geen vervormde afbeelding
– Slecht bijgesneden afbeelding
– Verboden content (sexueel suggestief)

Veld typeVereistenGrootteWaar?
Vierkant (1:1)1200 x 1200 (min. 300 x 300)5120 KBGoogle.com, Zoeken en Youtube
Liggend (1,91:1)1200 x 628 (min. 600 x 314)5120 KBYoutube

(Smart) display campaign – RDA

Veld typeVereistenAantal
Korte kop 30 karakters5
Lange kop90 karakters1
Beschrijving90 karakters5
Bedrijfsnaam25 karakters1
Liggende afbeelding1200 x 628Max 15
Staande afbeelding1200 x 1200Max 15
Logo liggend1200 x 3001
Logo vierkant1200 x 12001
Optioneel: In-stream video’s die kunnen worden overgeslagen (staande en liggende video’s)15 – 30 sec1 – 3

 

(Smart) display campaign – Statisch 

Onderstaande formaten gelden zowel voor animerende HTML banners als statische banners. Let wel op, bij gebruik van HTML5 banners dient het account aan de volgende voorwaarden te voldoen:
– Account bestaat minimaal 90 dagen
– Account heeft meer dan 9.000 dollar lifetime spend
– Account heeft een goede geschiedenis m.b.t. policy compliance

Mocht je geen HTML banner toe kunnen voegen, dan kun je via dit formulier toegang aanvragen. Hiervoor dien je minstens 1.000 dollar lifetime spend te hebben. Een alternatief voor HTML banners zijn AMP banners. Hier zitten verder geen vereisten aan.

Veld type (meestgebruikt)VereistenBestandgrootte
Vierkant250 x 250150 KB (GIF, JPG, PNG)
Klein vierkant200 x 200150 KB (GIF, JPG, PNG)
Banner468 x 60150 KB (GIF, JPG, PNG)
Leaderboard728 x 90150 KB (GIF, JPG, PNG)
Inline rechthoek300 x 250150 KB (GIF, JPG, PNG)
Groot rechthoek336 x 280150 KB (GIF, JPG, PNG)
Skyscraper120 x 600150 KB (GIF, JPG, PNG)
Wide skyscraper160 x 600150 KB (GIF, JPG, PNG)

 

Veld type (overige)VereistenBestandgrootte
Verticale rechthoek240 x 400150 KB (GIF, JPG, PNG)
Triple widescreen250 x 360150 KB (GIF, JPG, PNG)
Netboard580 x 400150 KB (GIF, JPG, PNG)
Half-page ad300 x 600150 KB (GIF, JPG, PNG)
Banner468 x 60150 KB (GIF, JPG, PNG)
Top banner930 x 180150 KB (GIF, JPG, PNG)
Large leaderbord970 x 90150 KB (GIF, JPG, PNG)
Billboard970 x 250150 KB (GIF, JPG, PNG)
Panorama980 x 120 
Mobile banner300 x 50 (320 x 50) 
Large mobile banner320 x 100 

 

DOOH (Digital Out Of Home) banners

SpecificatiesVideoAfbeelding
Bestandstype.mp4.jpeg / .png / .gif
Maximale bestandsgrootte5MB5MB
Lengte6 of 10 secondenNvt.
Animatie

Full motion / Limited motion

Nvt.
BannerformatenVerschilt per campagne en hangt af van de gekozen schermen. Elke campagne heeft een eigen specificatielijst met schermen en formaten. 

 
Opmerkingen
– Limited Motion = Beeldmateriaal dat niet teveel mag afleiden i.v.m. bijvoorbeeld weggebruikers. Vaak alleen de tekst wisselen en eenmalig de achtergrond
– Beide video lengtes dienen aangeleverd te worden. (Een 6 sec. kan verlengt worden tot 10 sec. d.m.v. laatste frame.)

Aandachtspunten design
– Afzender en boodschap duidelijk zichtbaar
– Logo altijd in beeld houden gedurende de banner
– Beperk het aantal elementen
– Pas animatie toe in teken van merk / boodschap
– Zorg voor voldoende contrast
– Lettertypes groot genoeg, banners moeten op grote afstand ook leesbaar zijn
– Stijl van de banners gelijk aan creatives uit andere kanalen

YouTube in DV360

Alle mogelijke youtube advertenties in DV360:

Type videoBeschrijving DuurAd tekstlimiet
Skippable adAdvertentie kan weggeklikt/overgeslagen wordenMax. 3 minutenN.v.t.
Non-skippable adAdvertentie kan niet weggeklikt/overgeslagen wordenTussen 6 en 15 secondenN.v.t.
In-feed video adWordt op zoekresultaten, suggesties of overige pagina’s vertoondN.v.t.Max. 100 tekens
Bumper ad

Korte en eenvoudige advertentie

Max. 6 secondenN.v.t.

 
Aandachtspunten
– Alle advertenties moeten in YouTube geupload worden om ze in DV360 te kunnen adverteren.
– De link van de YouTube video is nodig om de advertentie in DV360 te kunnen plaatsen.

(Smart) display campaign – Statisch 

Onderstaande formaten gelden zowel voor animerende HTML banners als statische banners. Let wel op, bij gebruik van HTML5 banners dient het account aan de volgende voorwaarden te voldoen:
– Account bestaat minimaal 90 dagen
– Account heeft meer dan 9.000 dollar lifetime spend
– Account heeft een goede geschiedenis m.b.t. policy compliance

Mocht je geen HTML banner toe kunnen voegen, dan kun je via dit formulier toegang aanvragen. Hiervoor dien je minstens 1.000 dollar lifetime spend te hebben. Een alternatief voor HTML banners zijn AMP banners. Hier zitten verder geen vereisten aan.

Veld type (meestgebruikt)VereistenBestandgrootte
Vierkant250 x 250150 KB (GIF, JPG, PNG)
Klein vierkant200 x 200150 KB (GIF, JPG, PNG)
Banner468 x 60150 KB (GIF, JPG, PNG)
Leaderboard728 x 90150 KB (GIF, JPG, PNG)
Inline rechthoek300 x 250150 KB (GIF, JPG, PNG)
Groot rechthoek336 x 280150 KB (GIF, JPG, PNG)
Skyscraper120 x 600150 KB (GIF, JPG, PNG)
Wide skyscraper160 x 600150 KB (GIF, JPG, PNG)

 

Veld type (overige)VereistenBestandgrootte
Verticale rechthoek240 x 400150 KB (GIF, JPG, PNG)
Triple widescreen250 x 360150 KB (GIF, JPG, PNG)
Netboard580 x 400150 KB (GIF, JPG, PNG)
Half-page ad300 x 600150 KB (GIF, JPG, PNG)
Banner468 x 60150 KB (GIF, JPG, PNG)
Top banner930 x 180150 KB (GIF, JPG, PNG)
Large leaderbord970 x 90150 KB (GIF, JPG, PNG)
Billboard970 x 250150 KB (GIF, JPG, PNG)
Panorama980 x 120 
Mobile banner300 x 50 (320 x 50) 
Large mobile banner320 x 100

DOOH (Digital Out Of Home) banners

SpecificatiesVideoAfbeelding
Bestandstype.mp4.jpeg / .png / .gif
Maximale bestandsgrootte5MB5MB
Lengte6 of 10 secondenNvt.
Animatie

Full motion / Limited motion

Nvt.
BannerformatenVerschilt per campagne en hangt af van de gekozen schermen. Elke campagne heeft een eigen specificatielijst met schermen en formaten. 

 
Opmerkingen
– Limited Motion = Beeldmateriaal dat niet teveel mag afleiden i.v.m. bijvoorbeeld weggebruikers. Vaak alleen de tekst wisselen en eenmalig de achtergrond
– Beide video lengtes dienen aangeleverd te worden. (Een 6 sec. kan verlengt worden tot 10 sec. d.m.v. laatste frame.)

Aandachtspunten design
– Afzender en boodschap duidelijk zichtbaar
– Logo altijd in beeld houden gedurende de banner
– Beperk het aantal elementen
– Pas animatie toe in teken van merk / boodschap
– Zorg voor voldoende contrast
– Lettertypes groot genoeg, banners moeten op grote afstand ook leesbaar zijn
– Stijl van de banners gelijk aan creatives uit andere kanalen

Swipecube

Een Swipe Cube of 3D Cube is een advertentie aan elke zijde een afbeelding. Deze wordt op mobile devices ingezet. De afbeeldingen worden zodanig geplaatst dat er een 3D effect ontstaat. De kubus is draaibaar door te swipen waardoor de afbeeldingen om de beurt zichtbaar worden.

Verplichte specificatiesSwiper 320×250Swiper 320×240
Formaat320×250 px320×240 px
Bestandsgrootte33
Afbeeldingsgrootte200KB maxGebruik afbeeldingen die 2x zo groot zijn als de ad; 640×480 px
Aantal slides

 

Gebruik altijd een EVEN aantal slides (Dupliceer bij 3 slides je aantal tot 6) 
Gebruik altijd een EVEN aantal slides (Dupliceer bij 3 slides je aantal tot 6) 
Exit URL’sElke slide heeft een eigen exit URLElke slide heeft een eigen exit URL
Effecten

 

Gebruik altijd een EVEN aantal slides (Dupliceer bij 3 slides je aantal tot 6) 
Gebruik altijd een EVEN aantal slides (Dupliceer bij 3 slides je aantal tot 6) 
Extra informatie + download formatWeborama Swiper 320×250 specificatiesWeborama Swiper 320×240 specificaties
Meer omgeving: Weborama Previewer

 
Easy Rich Media Tool
Met de Easy Rich Media tool kunnen op een laagdrempelige manier zonder kennis van code (wel met Photoshop) alsnog high impact formaten kunnen worden opgemaakt.